mandag den 12. august 2013

Surrealistisk skygge



Vi bevæger os fra skyggeland

frem toner virkeligheden råt



Alt er gråtoner

men jeg drømmer om bomuld

og at ligge på et skrin af dun



Vi elsker på hvide lagner

men skjuler skyggen for os selv

i et herligt lys af umiddelbarhed



hvor er livet skønt

og skæbnen selvvalgt!



Hvad er godt og skidt?

Hvad er sort og hvidt?



Solen skinner og blænder mig

med dens letpåklædte stråler



Jeg ånder i et suk



Regnen falder på min kind

og lettelsens tåre falder fra mit øje

for jeg ser det nu



Alt er midt i en skumringstid



Solen kan skinne

regnen falde

og midt i den danser vi

på en regnbue af sjælens farver

der spreder glans over livets ord

som vi taler

men det som vi siger

gør os hverken mere eller mindre

end det vi gør



Jeg er som månen

hverken halv eller hel

foranderlig og i evig forandring

af mit fysiske legme

der langsomt forgår

mens mine ord flyver

med vinden

og falder mod jorden

i takt med hjertets rytme

for jeg kan være glad

og ulykkelig

på samme tid

alt dette i et enkelt øjeblik

som fortaber sig i tiden

og langsomt går hurtigere

og hurtigere



ungdommen synes evigt

langt herfra

men i os bor mindet

om livets lyksaglighed

i evige barn-aliteter



Hver dag bevæger vi os

fra lys til mørke

i en stund af sol og nat



og sådan bliver det ved

for evigt

hver dag



Jorden kredser om sin aksel

og jeg om min og din



Vi er planetter på stribe

om et fælles univers



Tillykke med livet

du er en ener

vi deler skæbne

tak for det!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar